
Starter først med lidt billeder af den sandblæser som jeg har ombygget med ny type håndtag hvor man har mulighed for at justere mængden af sand dette gøres på den justeringsskrue men jeg må nok indrømme at det ikke er det letteste af justere ind brugte en del tid på at finde sand mængde kontra luft også en del forsøg med slange størrelsen da undertyk fra håndtaget tager sand med op dette er efter min mening en klar forbedring da jeg nu bruger meget mindre luft end før nu kører jeg med max 3 bars tryks ved blæsning.


Som det også kan ses på billedet har jeg lavet bundristet om så det er muligt at få større ting ind og blæse har lavet en ekstra forstærkning under risten af en rest kamstål.

Da det nye blæsehåndtag ikke er udformet som pistol med håndtag til stop/start er der monteret en fodpedal til dette formål blæsetrykket justeres på den vandudskiller som også er blevet monteret.



Her er en lille video hvor man kan se hvordan den virker når man blæser med 3 bars tryk
Klargøring af dele som senere skal males og monteres på bilen igen klargør jeg på følgende måde først renses de mest beskidte dele med en roterende stålbørste eller en god gammeldags hånd drevet model derefter sandblæser jeg dem så jeg opnår dette som kan se på de efterfølgende billeder.





Dele fra kassen som er grundmalet med 2k epoxy maling slut maling kommer på senere.
Her er et par ekstra eksempler på dele som er blevet sandblæst og 2k epoxy grundet





